8 powodów dla których Twój biznes potrzebuje strony internetowej

Digital Cream. Prowadzenie działań marketingowych. Strona internetowa. Pozycjonowanie. Social Media.

Rok 2021 właśnie się rozpoczął. Wiele biznesów w swoich planach noworocznych stawia na rozwój, przygotowuje skrupulatnie opracowane Action Plany, analizy, prognozy finansowe, zatrudnia najlepszych pracowników.

Pytanie, czy w dzisiejszym świecie to wszystko jest możliwe, bez odpowiednio przygotowanej i zoptymalizowanej biznesowej strony internetowej. Pytanie, czy w ogóle potrzeba jest nam strona internetowa. Odpowiedź brzmi TAK. Profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa jest wizytówką każdej firmy.

Ale dlaczego strona internetowa jest tak ważna?
To jedno z pierwszych pytań, które słyszymy na spotkaniach z naszymi klientami. Nic dziwnego, bo przecież dla klienta to dodatkowy koszt.

Zachowania klientów zmieniają się z roku na roku, wchodzimy w erę cyfryzacji. Firmy potrzebują dostosować się do nowoczesnych technologii, wśród których znajduje się szeroko rozumiana obecność w intrenecie. Mamy tutaj na myśli nie tylko stronę internetową, czy bloga firmowego, ale także prowadzenie wspierających działań marketingowych, wśród których możemy wyszczególnić np. pozycjonowanie w wyszukiwarkach Google, obecność w Social Media.

W odpowiedni często zadawane przez naszych klientów pytanie, poniżej przedstawiamy 8 najważniejszych powodów, dla których naszym zdaniem, warto zainwestować w dobrą stronę internetową.

  1. Powód numer 1.
    Strona internetowa potwierdza wiarygodność Twojej marki / firmy.
  2. Powód numer 2.
    Firmy posiadające stronę internetową są łatwo dostępne i bardziej widoczne.
  3. Powód numer 3.
    Lepsze zrozumienie.
  4. Powód numer 4.
    Zaprezentowanie usług, czy produktów w najkorzystniejszy sposób.
  5. Powód numer 5.
    Możesz czerpać korzyści z pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania Google (SEO)
  6. Powód numer 6.
    Strona internetowa jest ważną częścią marketingu internetowego
  7. Powód numer 7.
    Strona internetowa pozwala na strategicznie kierowanie reklam do odpowiednich grup docelowych
  8. Powód numer 8.
    Twoja konkurencja ma już stronę internetową

 

A teraz bardziej szczegółowo.

 

Powód numer 1.
Strona internetowa potwierdza wiarygodność Twojej marki / firmy

Jedną z pierwszych czynności, które wykonujemy przy pierwszym kontakcie z nową firmą, jest sprawdzeniem jej strony internetowej, na której zazwyczaj znajdują się najważniejsze informacje o zakresie działań przez nią prowadzonych. Dopiero potem szukamy dodatkowych informacji np. w Social Mediach, forach internetowych. Zazwyczaj kiedy słyszymy, że firma nie ma swojej strony internetowej, nie traktujemy jej poważnie i szukamy dalej. Firma w ten sposób niejednokrotnie traci potencjalnego klienta. Strona internetowa jest zatem naszą wizytówką, zawierająca najważniejsze informacje, zdjęcia wykonanych przez nas prac, produktów, czy opis świadczonych usług.

Powód numer 2.
Firmy posiadające stronę internetową są łatwo dostępne i bardziej widoczne.

Klienci zdecydowanie chętniej kontaktują się z firmami, które posiadają strony internetowe. Usprawnia to przede wszystkim wyszukanie informacji kontaktowych, czy przesłanie zapytania przez formularz znajdujący się na stronie. Ponadto oficjalna strona internetowa jest dostępna 24/7, co w praktyce oznacza, że możemy wejść na nią w dowolnym momencie i sprawdzić interesujące nas informacje. Strona internetowa powoduje, że stajemy się bardziej widoczni dla naszych klientów. Mamy zdecydowanie większe szanse na dotarcie do nich, niż biznesy które nie posiadają swojej witryny.

 

Powód numer 3.
Lepsze zrozumienie.

Strona internetowa pomaga w budowaniu relacji z klientami, min. poprzez rzetelne przekazywanie informacji na temat firmy, której jest wizytówką, opisem oferowanych usług, dzieleniem się opiniami klientów. Strona internetowa lojalizuje stałych i przyciąga nowych klientów. Dobrze zaprojektowana strona internetowa to pozytywne doświadczenie klienta (Custemer Journey) i większe prawdopodobieństwo, że klient do nas wróci  i skorzysta z oferowanych przez nas usług czy zakupu produktów.

 

Powód numer 4.

Zaprezentowanie usług, czy produktów w najkorzystniejszy sposób.

Strona internetowa pozwala nam na skrupulatnie informowanie klientów, czym dokładnie się zajmujemy. Mamy możliwość opisanie każdej z świadczonych przez nas usług z osobna, zamieszczenia case study, zdjęć, video, materiałów edukacyjnych, cenników i wielu innych informacji ważnych z punktu widzenia osoby, odwiedzającej naszą witrynę. Dzięki dostępności strony internetowej 24/7, osoba zainteresowana naszymi usługami, może wejść na stronę w dowolnym momencie i na spokojnie przeszukać naszą stronę, zastanowić się, zrobić notatki, a dopiero po wstępnej ocenie, skontaktować się z nami lub kupić oferowany przez nas produkt.

 

Powód numer 5.

Możesz czerpać korzyści z pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania Google (SEO)

Strona internetowa to także organiczne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania sieci Google. Ale co to właściwie znaczy? Im wyżej na liście wyników wyszukiwania znajdzie się nasza strona, tym większe prawdopodobieństwo, że klient trafi właśnie do nas. Aby tak się stało potrzebne jest spełnienie odpowiednich wytycznych. Jeśli jednak wykonałeś już całą pracę z tym związaną, klienci znajdą twoją witrynę np. poprzez wpisanie w Google odpowiednich słów kluczy. Więcej na temat pozycjonowanie przeczytasz tutaj.

 

Powód numer 6.

Strona internetowa jest ważną częścią marketingu internetowego.

Doskonale zdajemy sobie sprawę jak kosztowny jest marketing tradycyjny, tj., drukowanie ulotek, broszur, plakatów, które w efekcie końcowym nie zawsze przynoszą oczekiwany przez nas skutek. Czasami po prostu lądują w koszu z resztą niepotrzebnych papierów.

Marketing internetowy dla wielu naszych klientów jest czymś nowym. Szybko jednak przekonują się, że w perspektywie jest tańszy, skuteczniejszy i pozwala na dotarcie do klientów, których chcemy pozyskać. Dzięki kampaniom reklamowym w Google czy Social Media, klient trafia na Twoją stronę, która w tej konfiguracji wydaj się być najważniejszym elementem od którego wszystko się zaczyna i na którym kończy.

 

Powód numer 7.

Strona internetowa pozwala na strategicznie kierowanie reklam do odpowiednich grup docelowych

Strona internetowa to nie tylko wizytówka firmy. To także potężne narzędzie pozwalające na śledzenie i analizowanie ważnych dla nas informacji min.

  • Liczba osób odwiedzających witrynę (zwykli użytkownicy)
  • Liczba osób, które odwiedziły witrynę tylko raz (unikalni użytkownicy)
  • Liczna odsłon witryny
  • Liczna osób, które opuściły witrynę bez przeczytania informacji na stronie na którą trafiły (współczynnik odrzuceń)
  • Ile czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie internetowej (średni czas w witrynie)

To tylko kilka przykładów mających na celu zobrazowanie możliwości, jakie daje posiadanie strony internetowej. Wszystkie dane, które pozyskujemy pozwalają na odpowiedni dobór reklam, kierowanie ich do użytkowników i skłonienie ich np. do tego, aby pozostali naszej stronie dłużej i skorzystali z naszych usług lub kupili nasze produkty.

 

Powód numer 8.
Twoja konkurencja ma już stronę internetową


Prawda jest taka, że na rynku jest mnóstwo firm oferujący usługi takie jak Ty, albo podobne. Niejednokrotnie są to firmy, które zbudowały już swoją pozycję wśród klientów, korzystają z możliwości marketingu internetowego, posiadają bardzo dobre strony internetowe.
Co w takiej sytuacji zrobić?

Jak już wspominaliśmy, zacznij od dobrze zaprojekowanej i zoptymalizowanej pod wyniki wyszukiwania Google, witryny internetowej. Przygotuj odpowiednie teksty, grafiki, cennik. Zainwestuj w działania marketingowe, tj. Google Ads, Facebook Ads. Zacznij działać w Social Media.


Jeśli zdecydujesz się na zbudowanie biznesowej strony internetowej, bloga firmowego, skontaktuj się z nami. Wspólnie zaprojektujemy stronę internetową, która wpłynie korzystanie na postrzeganie Twojego  biznesu